Ce treabă am eu cu Zdob și Zdub

  • de

Când lucrezi în publicitate chiar ajungi să faci chestii cool. De exemplu, să folosești în reclame muzică scrisă special. (E cam ca muzica de pe AudioJungle, dar diferită, adică scrisă special pentru spotul tău.)

În 2014 am scris campania de relansare a celui mai mare brand din Moldova, berea Chișinău.

Zdob și Zdub au compus piesa folosită în spoturi și care, acum îmi dau seama, va fi una dintre raritățile rockului moldovenesc: a fost cântată, cel mai probabil, de doar 2 ori – la evenimentul dublu de lansare ținut într-un club la ultimul etaj al centrului comercial Atrium din Chișinău.

Îmi plăcea deja de Zdubi, dar am devenit cu adevărat fanul lor după acea seară. M-au impresionat cu modul impecabil în care și-au făcut treaba cântând același set-list de două ori una după alta, la fel de implicați și cu aceeași energie: prima dată la evenimentul „mic”, în fața angajaților fabricii de bere EFES Vitanta, și apoi la cel principal, unde au venit câteva sute bune de oameni curioși să afle care este „noua bere a Moldovei”.

Cu toate astea, nu m-aș fi apucat de laude de sine și de nostalgii dacă nu mă pomeneam ieri cu un mail de la Spotify…

Un mail de la Spotify care mă anunță că au făcut topul muzicienilor ascultați de mine în aplicație în 2019, primul meu an întreg ca user. Și ce să vezi?…

EXACT.

Zdob și Zdub sunt my number 1.

Dacă mă cauți prin casă și prin telefon, ai să crezi că nu poate fi altcineva mai sus de Manic Street Preachers. Daaaaaar…

ABBA. Beatles. Booker T. Manics…

Sunt la fel de surprins ca și voi, sincer. (Și deja îmi pun problema că topul e cumva manipulat, odată ce nu apar în Top Cinq Francis Cabrel și Jean-Michel Jarre. Sau Patricia Kaas.)