„McDonald’s in Portugal has apologised for using the slogan “Sundae Bloody Sundae” in a Halloween campaign for its ice-cream puddings.
It appears the chain decided to celebrate the spooky season with a two-for-one offer on the strawberry dessert and a nod to the early U2 song Sunday Bloody Sunday.
On Thursday it said the campaign had been pulled and it had never been intended as “an insensitive reference” to Bloody Sunday, when British paratroopers shot demonstrators at a civil rights march in the Bogside area of Derry, Northern Ireland, in January 1972. Thirteen men were killed, while a 14th man subsequently died of his wounds following one of the darkest days of the Troubles. (The Guardian)
Și-o ia clientul pentru o gherlă a agenției? Și-o ia.
O fi fost „servită” în brief și-atunci agenția a ridicat din umeri când s-a schimbat situația ventilatorului?
Oricum ar fi, e vorba despre incultură groasă. Groaznic de groasă, comic de groasă.
Treaba este că nu vorbim despre o campanie numită Bloody Sundae, care ar fi fost o mitocănie la adresa acelei tragedii PRIN CHIAR precizia referinței.
E vorba, așadar, despre o mitocănie by accident. O idee venită cuiva în timp ce asculta la radio – sau își amintise refrenul… – „Sunday, bloody Sunday”, dar fără să fie atent sau să înțeleagă versurile și fără să fie curios să afle ce-i cu tobele ălea militărești și cu furia și deznădejea lui Bono.
Numele campaniei este un joc de cuvinte pornit de la Sunday, bloody Sunday. Care-i numele UNEI MELODII! O piesă U2 despre Bloody Sunday, care bineînțeles că e primul rezultat în Google la căutarea respectivă, cu versuri și explicații și tot.
Incultura și absența curiozității sunt bine-mersi și în „industrii” ca ale noastre – marketing, publicitate – altminteri admirate pentru creativitate, empatie, atenție la detalii și impact în business și societate.