Spotul Ciuc IPA și „Încă una și mă duc!”​

Am fost întrebat recent dacă cred că începutul spotului Ciuc IPA este un tribute pentru “Încă una și mă duc!”.

Nu știu dacă referința din spot a fost gândită așa, dar momentul e potrivit pentru o aniversare, fie ea și neplanificată: cândva în primăvara asta, “Ciuc! Încă una și mă duc!” a împlinit 20 de ani.

Nu suntem mulți martori ai nașterii acestei vorbe, așa că simt că e datoria mea să spun mica ei poveste. Cu atât mai mult cu cât, fiind copywriterul care a scris respectiva campanie, oamenii presupun că eu “am dat-o” și pe asta.

Ei bine, nu… Unul dintre cele mai memorabile sloganuri ale publicității românești este creat de un account!

Notorious Advertising este agenția care a făcut campania de relansare a berii Ciuc în 1999, în echipa: art directorul Cătălin Popa, account managerul Iulian GhergheBogdan Alexandrescu (directorul agenției), eu și directorul de creație Brăduț Florescu.

Lucram la campanie. Se conturase deja ideea rolului important pe care îl joacă al doilea Ciuc pe care îl comanzi, aveam și sloganul “Berea după bere e plăcere!” și, într-o discuție despre scenarii, Iulian a zis ceva de genul:

“La mine în Berceni, când cobor din troleu către casă, sunt în fiecare seară unii care beau la buticul de tablă și pe care îi aud mereu că se încurajează că mai beau doar una și se duc… Cum vă sună asta, n-ar merge s-o folosim?”.

Ne-a sunat bine, iar vorba lui Iulian a ajuns în campanie și apoi în istorie. 

Iar de-acolo, cu sau fără legătură cu cei 20 de ani trecuți de la prima ei folosire, în spotul Ciuc IPA.

La mulți ani, Încă una și mă duc!

(Articol publicat inițial pe profilul meu de LinkedIn)